Set in an old folks? home, Wir werden uns wiederseh?n takes us to a place only entered by those who have a good reason to do so: to visit a patient, work, or receive care if needed: a nursing home confronting residents and visitors alike with age, illness and death, issues that can lead to heights of love or the depths of depression. The three heroes work at the centre and, like many of the patients, have to face their fears if they want to live. The idea behind the film is that anyone who?s afraid to die is afraid to live.