The desert eats away at the land. The endless dry season has caused the village well to run dry. The livestock is dying. Trusting their instinct, most of the villagers leave and head south. Despite the threat of war, Rahne, the only literate one, decides to head east with his three children and his wife Mouna. A few sheep, some goats and Chamelle, a dromedary, are their only riches. Rahne and his family travel across hostile lands under a lethal sun, walking endlessly onwards. Sounds of Sand is a tale of exodus, survival and hope. It is also a parable about determination that brings us into the footsteps of Shasha, a nomad child full of the joys of life, whose tenacity and strength will conquer her father's love.