A small border post on the Yugoslav-Albanian border in the spring of 1987. Frustrated and always drunk, lieutenant Pa?ic feels a strange pain in his groins. He seeks help from the only doctor among the soldiers, Sini?a, who diagnoses a sexually transmitted disease. Not wishing his wife to know about it and trying to find excuses not to go home, he declares a state of emergency, claiming that the Albanian army is preparing an attack against Yugoslavia. A joke transforms into war hysteria: soldiers dig trenches, Pa?ic grows wilder as the days go by, Sini?a embarks on a dangerous liaison, and his best friend Ljuba decides to leave the army. The situation slowly runs out of control...