Más allá del espejo is a documentary feature on the world of agnosias and alexias, brain diseases causing serious variations in the way we perceive ?reality?. The start of the whole story is an article published on the inside cover of the El País newspaper about Esther Chumillas, an 18-year-old girl from Cuenca suffering from agnosia since the age of 15 due to a badly diagnosed meningitis. Film director Joaquín Jordá, himself a sufferer of alexia and agnosia following a stroke, got in touch with her. And they struck up a friendship. Another person, similarly attracted by the article, soon appeared on the scene.