Set in 1702, Hana yori mo naho looks back a full three centuries to a time when samurai clans offered monetary rewards to the samurais who succeeded in taking on a revenge act. The central character is a young samurai, Sozaemon Aoki, who has come to Edo (now Tokyo) to avenge his late father. Although he searches the city for his father?s enemy, he is hopeless with swordplay and reluctant to pursue his mission. Living in an Edo tenement, poverty-stricken but rich in human relationships, Sozaemon starts to cherish life and question the meaning of taking revenge.