The 80s in a South Korea under repressive dictatorship that reads spy infiltrated by the communists from the North into every rebellious student. Hyun-woo escapes Kwangju during the uprising, stealing his way to a mountain village where he is given shelter by Yoon-hee. Although the two fall in love and lead a peaceful, happy life, Hyun-woo is racked with guilt for leading a safe, comfortable existence when his fellow protesters continue to fight. Leaving Yoon-hee and heading for Seoul, he is caught by the police, judged at a farcical trial and sentenced to life imprisonment. Yoon-hee decides to wait for him to come out of prison. Sixteen years later, on being set free, Hyun-woo learns not only of Yoon-hee?s death, but of a daughter born after his arrest he never knew existed.