Vitus is a boy who almost seems to be from another planet: he has the hearing of a bat, plays the piano like a virtuoso and studies encyclopaedias at the age of five. No wonder his parents start anticipating a brilliant future for him. They want Vitus to become a pianist. However, the little genius prefers to play in his eccentric grandfather?s workshop. He dreams of flying and of a normal childhood. Ultimately, with one dramatic leap, Vitus takes control of his own life.