Meet the conflictive Hoover family: a grandfather who snorts coke and swears, the father, a struggling motivational speaker, a mother who can?t cope, an uncle recovering from a failed suicide attempt after being dumped by his boyfriend, a Nietzsche-worshipping son who has taken a vow of silence and little Olive, the four-eyed, slightly pudgy youngster of the bunch who dreams of being beautiful. When luck has Olive invited to participate in the highly competitive ?Little Miss Sunshine? pageant in California, they all hop into the rusty old VW bus to accompany her westwards to her big debut in three mad days of tragicomic surprises; this is a family whose lives are in for a change.