In March 2003, a Basque poet and four friends -three musicians and an artist- went to New York City, almost by chance, for a few poetry evenings with music. The seven hundred thousand Basque speakers in the world today ?can fit into a New York neighbourhood?, says the poet Kirmen Uribe in Agian. ?So what does a community that fits into a neighbourhood have to offer the world or the city that?s the center of the world?? What the five discovered surprised them and, as a distillation of their reactions, half a year later they brought out Zaharregia, txikiegia agian/Too Old, Too Small, Maybe: the Basque language with a New York freedom of speech. Agian is a ping-pong contemplation, in which music, poetry and painting show the five histories behind the whole, the result of which spectators will have to discover for themselves.