A conspirator? A man with his own ideas determined to carry them through? An arm wrestler? The greatest mocker of censorship under Franco? Someone determined to change the world by putting a mirror in front of it? A schemer? The most important name in the history of Spanish cinema?... For some he is the perfect producer, responsible for the existence of many excellent films, a discoverer of directors lilke Erice, Saura, Chávarri, Gutiérrez Aragón, Armendáriz, Ricardo Franco, Martínez Lázaro, Gracia Querejeta, Fernando León.... For others, he is the instigator of some of our cinema?s most passionate controversies. Elías Querejeta, a personal point of view, a different kind of cinema.