Fernando Fernán-Gómez was born on 18th August 1921 in Lima (Peru) while his mother, the actress Carola Fernán-Gómez, was on tour with the theatre company María Guerrero-Fernando Díaz de Mendoza. Anyone can appreciate his decisive contributions as a film actor, writer and director. But only a few are lucky enough to discover the extent to which Fernando, sitting on a chair, is capable of making a chat into something more than a chat. This film aspires to make these lucky few somewhat greater in number.