The Txalaparta is a unique musical instrument. Although played by two people, the music emerging from the encounter belongs to neither of them, but to the fact of having met and exchanged dialogue. Nömadak Tx shows the desire of two musicians to convert the Txalaparta into a meeting point, not only between two beings, but between cultures. This quest drove our protagonists to travel to remote places in search of sounds and voices. They lived with the Adivasis - Indian outcasts - with the Samis in Lapland, with the inhabitants of the Mongolian Steppes and with the Saharauis. Each encounter is unique; a source of surprises and extraordinary experiences.