Txiki?s life provided us with an insight into the last executions of Franquism. His life, his history, his friends and his dreams of freedom. While others bury their memory in the common pit of forgetfulness, where light or remembrance cannot reach; their families, friends, work colleagues and anti-Franquist activist partners tell us about the end of the dictatorship, about their memories. These are testimonies that have not been erased by this lurking blanket of forgetfulness. It is a living history, it is part of our own history.