Txomin Garay, a businessman and fine pelota player in his youth, comes home after 10 years in Argentina. The main reason for his trip is the imminent death of his brother Koldo, to whom he stopped talking several years back. Before dying, Koldo asks his brother to perform a delicate task: to get his teenage son, Gaizka, a promising pelota player, back onto the track of a game for which he seems to have lost flavour. To close ranks with Gaizka, Txomin uses their shared passion: hand-pelota. The death of Germán, a journalist friend of Txomin?s, makes him decide to return to South America. But Txomin knows he can?t just get up and go; that he owes his brother something. A match between Gaizka and a pelotari from a nearby village is the ideal excuse to delay his trip, a decision marking the start of a definitive voyage for Txomin.