Ercole Pappalardo, a poor Ministry archivist and married father of five children, arouses such hatred in his boss that the latter fires him on discovering that he lacks the elementary education certificate. Ercole decides to commit suicide in order to tell his wife the winning combination of lottery numbers from the other world. But even there things don?t turn out as he expects.