Don Paolo, a young cleric from Sardinia, returns to his native village as the parish priest of the small church, now closed and almost in ruins. Driven by religious zeal, he sets out to work in order to open it again for worship, but his efforts seem useless due to an old feud between two families, the Corraine and the Barras.