Alberto lives with his old aunt and his elderly maid, whose joint attentions and fears have turned him into a shy young man lacking in initiative. In order to avoid being accused of committing a crime, he always writes down everything he does in a notebook so that he?ll know what to say if he?s ever interrogated. But it?s precisely this perpetual indecision and lack of courage that get him involved in a series of misadventures with a colleague who is in love with him.