Loved and left by Vincenzo Maccaluso, the smitten Assunta, from Sicily, follows him to England armed with a gun and a thirst for revenge. While she succeeds in finding Vincenzo working in a hospital, she also meets a doctor who talks her out of killing him. But Assunta finally takes vengeance her own way. San Sebastian Award for Best Actress, Monica Vitti, at San Sebastian Festival in 1968.