Brancaleone da Norcia and his small ragged army set out to conquer the Holy Sepulchre. Having lost his fellow fighters in a battle, Brancaleone desperately calls for Death; but once in its presence, he takes cold feet and asks for more time. Granted his wish, and having saved the baby son of a Norman king, Brancaleone sets out with yet another bedraggled legion to return the boy to his father as he heads for the Crusades. San Sebastian Award for Best Actor, Vittorio Gassman, at San Sebastian Festival in 1971.