A group of friends (Necchi, a bar owner; Perozzi, a journalist; Melandri, an architect; and Macetti, a ruined nobleman) live in Florence. They have been friends since childhood and spend their time playing abominable jokes on all and sundry, known to them or not. The intention of these four men in their fifties -later to number five with the incorporation of Sassaroli, a famous doctor- and their pranks or "zingarate" is to exorcize old age and death.