After the May 1968 student revolt, a disgruntled Michele decides to head for London, from where he continues writing to his mother and sisters. Through these letters we meet several members of his family and friends, and among the latter Mara, who claims to have a son by him. Michele dies in a clash with the police during a demonstration in Bruges.