Wanting his son to work in the same ministry as himself, Giovanni Vivaldi, a modest civil servant approaching retirement, joins the same Masonic lodge as his boss. His son sits and passes the written exam, only to be shot by a bank robber before his father?s eyes that same day. Giovanni finds the murderer but, instead of handing him over to the police, he takes him prisoner, tortures and kills him.