Spain, 17th century. Having described their respective backgrounds to one another, two tramps decide to join forces. Setting off on their way, their roads cross with those of a prostitute and a nobleman in even greater dire straits than themselves. The screenplay takes its inspiration from the signature work of Spanish picaresque, Lazarillo de Tormes.