Trilogy comprising Davies? first three shorts: Children (1976), Madonna and Child (1980) and Death and Transfiguration (1983), corresponding to the same number of segments in the life of a man named Robert Tucker: his oppressive childhood, marked by abuse from his father and schoolmates; his maturity as a grey office worker tormented by his homosexuality, always by his mother?s side; and his last days, when he is overcome by painful memories of his past.