Based on the montage of archive images and contemporary footage, Davies uses his own voice to look at his memories of the Liverpool in which he grew up, that of the 40s and 50s, later working towards the present day, stopping at some of the biggest events in recent British history and showing us the effects of time on his native city with comments fluctuating between poetry and irony, melancholy and anger.