Teenager Alejandro lives in an enclosed, self-sufficient residential area protected by private security guards. Obliged by growing delinquency, the fear of violence and lack of law and order, his family and the other residents have moved there as a haven of peace. One night, three intruders break into a house in the early hours of the morning. In the ensuing attack an old woman is killed and two of the thieves shot dead. The inhabitants of La Zona decide to take the law into their own hands.