14 kilometres is the distance separating Africa from Europe, but it is also the barrier standing between the dreams of millions of Africans who see the West as their only way of escape from starvation and misery. Accompanying three young Africans, Violeta, Buba and Mukela, we set out on a long and dangerous odyssey across the Sahara Desert to discover the side that we never see in the media. The repeated TV images of cayuco boats full of immigrants arriving to the coast of the Canary Islands have made us insensitive to a drama of which we only know the tip of the iceberg. These images of exhausted faces clearly demonstrate the harshness of the voyage, a voyage originating thousands of miles away and which can take years to complete.