March 1909. Two men are transporting a machine in order to build a train station and open a transpyrinean railway line. Climbing up is not that simple with all the difficulties due to the mountain environment. anyway the ascent begins. But the expedition is soon taking an unexpected turn. And one of the men is facing a new kind of problem.