Jerusalem. just before the commencement of the Sabbath, Amnon goes out to buy some milk at the Katamonin neighborhood's grocery store. apparently, the milk he bought is sour and, until sundown, amnon finds himself wandering between encounters with different characters from the neighbourhood.