Two siblings hide in a basement. War and death are waiting for them outside. Their only connection to the exterior world is a careful look through the small window, which allows them to see not more that the boots of the soldiers. Dido is pregnant. thomas knows his sister's pregnancy is a threat to them: As soon as the baby will see the light of day, it is going to scream and they will be discovered.