A small-time crook in China's maximum security prison is assigned the dubious task of recording the last wishes of the death row inmates scheduled for execution. Surrounded by men who are immersed in desperation, his close encounters with the condemned criminals shows him the darkest side of humanity. But he finds romance with the beautiful female prison radio station announcer, despite the watchful eyes of the wardens and the threat of execution hanging over her.