Salma, a Palestinian widow, decides to do battle with the Israeli Minister of Defence, whose house lies alongside her lemon tree grove, on the border between Israel and the West Bank. It's not long before the police decree that Salma's trees pose a real threat to the Minister of Defence and his family, ordering that they be cut down. But Salma decides to fight to save her trees and her life.