Doctor Ferguson, a famous American brain surgeon, is held back following a holiday with his wife in a South American country by its dictator, Raoul Farrago, to operate on his brain tumor. Although the revolutionaries kidnap the doctor's wife in an attempt to force him into making a slip-up during the operation, the dictator survives. Farrago is on the road to recovery when a revolution breaks out and loses his life trying to squash it.