In Kenya, under British rule, members of the Kikuyu tribe work peacefully for white settler Henry McKenzie, abiding by a combination of colonial laws and their own religious beliefs. Henry's son Peter and black worker Kimani are close friends, having been raised together as brothers since the death of Henry?s wife. When Kimani?s father is jailed for following tribal customs, Kimani attends a secret meeting of the Mau Mau, a group of native men planning insurrection.