News reporter Patrick Hale is in North Africa filming a feature on King Awad, a rich ruler who has created an empire in the desert. The theft of two suitcase-sized nuclear weapons to have been purchased by King Awad and their sale to a terrorist group takes him on an international chase to track them down. Hale finds himself trapped between political leaders, revolutionaries and CIA agents, to name but a few.