Frank McCloud travels to a small hotel on Key Largo managed by wheelchair-bound James Temple and his daughter-in-law Nora, the widow of a friend who died during WWII. Nora and James receive him warmly, but the hotel is seized by fugitive gangster Johnny Rocco and his gang. Frank is reluctant to act, but Rocco forces him to pilot the boat in which the gang plans to make for Cuba.