In 1994, Andrés Rabadán gave himself up to the police after derailing three trains and killing his father with a crossbow. He was declared not guilty on being diagnosed with paranoid schizophrenia and committed to a penitentiary psychiatric ward for 20 years. Eleven years later, contrary to his doctors? opinion, Andrés thinks he?s cured and tries to escape on realising his slim chances of getting out. But a new psychiatrist and his intimate relationship with a jail nurse make him change his mind, forcing him to face his past and attempt to understand why he committed those horrible crimes.