La pérdida is a reflection on the exile of an entire scientific and academic intellectual class forced to leave Argentina by the political violence of the 60s-70s. The movie is fashioned around interviews with some dozen Argentinean exiles who lead successful careers in their host countries. What would today?s Argentina be like if it hadn?t lost that brilliant up-and-coming generation?