The ex-chairman of the leading Spanish association for deportees, Enric Marco, sets out on a journey to set his past straight, driving to Germany by car. Two years previously, a historian had demonstrated that Enric Marco wasn?t the resistance member he claimed to be and that his concentration camp experiences told on TV for years were his own invention. Now, Marco follows the same route as he covered by train in 1941 as part of a workers? convoy sent by Franco to Hitler mid-World War. This journey, leading to Kiel prison, where he spent a year accused of spreading communist propaganda, before being acquitted and returning to Spain, often runs into the imaginary journey he repeatedly narrated: his voyage from the French resistance to the concentration camps in cattle trains, the same fate suffered by thousands of Spanish Republicans exiled after the Civil War.