Léa suddenly has to return to Girona when her grandfather on her father's side passes away. There, she's awaited by the family she's seen virtually nothing of since she left. The death of the Vich i Carbó patriarch is the ideal excuse for forced co-existence between his descendents. The three days occupied by the wake, mass and burial are a perfect opportunity to observe the show of appearances put on by a conservative middle class where problems are always implicit but never explicit.