Over a period of two years, the documentary chronicles six people who frequent the same mental health centre in the outlying areas of Barcelona: Sabadell?s Parc Taulí Hospital. They all share the same problem: grave psychosis, a mental disorder encompassing schizophrenia and paranoia. Doctors and patients who live with the disease from day to day narrate their tribulations to the camera. We therefore hear different personal experiences from, among others, Javier, who has been having auditory hallucinations and delirium about cosmic matters for 20 years, or Bernat, who takes a closer look at the social reaction occurring when a person admits to suffering from the illness.