Shocked by the blind, ecstatic faith of Hadewijch, a young novice, the mother superior sends her packing from the convent. Hadewijch once again becomes Céline, 20, the daughter of a diplomat. Her passionate love of God, her rage and her encounter with Yassine and Nassir lead her off along dangerous paths.