La mujer sin piano portrays a typical early 21st century housewife in Madrid. The heroine is a married woman who likes nothing better than the great personal satisfaction of seeing a steaming dish served on the dinner table with admirable punctuality. The movie follows 24 hours in her domestic, working and sexual life, a life from which she decides to escape one night, narrating the events falling within the parenthesis of her evasion. Some may say that this is a film on a housewife?s alienation and slavery, but in fact it?s the tale of a woman, on the threshold of menopause, with neither friends nor social life, who has dedicated her entire life to the family, who doesn?t consider herself to be pretty, who doesn?t like her hair, who allows herself to be carried along on the flow of a single night.