The dead of the last ten years come back to life, leaving the cemeteries and making their way back to the places where they lived when alive. The phenomenon is worldwide and has no logical explanation. Family relations, lovers and friends of the deceased experience all sorts of contradictory feelings. The resurrection of these dead people (most of them elderly) affects life in a pleasant small French town that will have to accept them back as full citizens.