The plot centres on the search for a bandit, Manjas-Kébir, accused of kidnapping the daughter of one of the most powerful men in Obitanie. The occasion unites three warriors, Fogo Lompla, Radovan Rémila Stoï and Jonas Soforan. But the trio ends up doubting the truth of its mission and learns about the poor exploited shepherds who adopt banditry as a way out of their misery.