The dynamic of destruction and the purely physical aspects of an explosion. Can destruction result in evolution? The origin of this project is 9/11. Despite the ?sordid? aspect of this event, its makers were fascinated by the scale and dynamic of the images shown on TV. They also had in mind the explosion scene of Zabriskie Point, the Antonioni film. Sometimes is an association of these two visions.