Mala is a girl living on the beautiful planet Terra, a place where peace and tolerance are celebrated. However, the last inhabitants of Earth have exhausted the resources of their planet and are now searching for a new home. They discover that the use of a Terraformer will make Terra habitable for humans but poisonous for Terrians. When the Earthlings embark on a hostile invasion of Terra, Mala's father, Roven, is kidnapped. Hoping to save her father, Mala captures and hides a crashed human pilot named Jim. While Mala nurses Jim back to health, the two forge a friendship and a plan that could save both the human race and the planet of Terra.