Kigali, the first day of the genocide. Rwandans are massacring each other and Westerners are fleeing the country. Jacqueline, a young Tutsi nanny for a Belgian family, finds herself abandoned. Hiding in the ceiling, she manages to escape the killers. Meanwhile, back in her village, her children are slaughtered. Chased, hunted down, she takes refuge in the forest. Coming across a wounded man, she cares for him and saves his life, feeling devastated despite the efforts of her grateful companion to cheer her up. Having lost everything, including her faith, she only has one idea in mind: to end it all.