Turkish Kurdistan in the 1990s. On a night in May, on an empty road near Diyarbakir, the lives of ten year old Gülistan and her brother Firat suffer an abrupt change: their father, a political journalist, and their mother are killed by state security forces before their very eyes. Having lost all other relatives during the civil war, Gülistan and Firat are forced to survive on their own.