A tale of a teenager taking his first steps as he discovers a passion for painting in the harsh context of a Bilbao working-class area during the grey later years of the Franco dictatorship. In this environment hostile to beauty and art, we will meet a group of foundry workers who paint in their free time; enthusiasts who paint simply for love of the art.